Du er her

Nyheder fra andre

  • 09. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Artikel) 5 gode vaner til at håndtere frustrationer

    Glæde og begejstring er helt legitime følelser at udtrykke på jobbet. De signalerer overskud og virker smittende på kolleger og medarbejdere. Derimod er det ikke velset at vise sin frustration og vrede. Især ikke som leder. Læs her, hvad du kan gøre for at tackle svære følelser som vrede og frustration på jobbet.

  • 09. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Artikel) Møder: Taler du for døve ører?

    Har du svært ved at fastholde medarbejdernes opmærksomhed på mødet? Kigger medarbejderne febrilsk mod udgangen eller ned i telefonerne? Så er det måske en god idé at læse med her. Læs om de tre værste ting, du kan gøre, når du skal holde møde, og få tre råd om, hvordan du får deltagerne til at lytte.

  • 09. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Artikel) God feedback: Ingen skal tabe ansigt

    Er jeg for direkte, opfatter medarbejderen min feedback som et angreb. Er jeg for omsorgsfuld, tænker medarbejderen måske, at jeg pakker noget ind, fordi jeg ikke har tillid til, at han kan tåle at høre sandheden. Feedback er en svær, men vigtig ledelsesopgave. Læs, hvordan du giver værdig feedback. 

  • 09. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Artikel) Strategisk ledelse - er du til kikkert eller mikroskop?

    Dygtige ledere har strategisk zoom. De formår ubesværet at skifte perspektiv mellem detalje, overblik og fremsyn. Læs om den afgørende kompetence og find ud af, hvordan du styrker dit strategiske zoom.

  • 08. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Kursus) Tag hånd om det påvirkelige korttidsfravær

    Det korte fravær udgør ca. halvdelen af fraværet i Danmark. Gælder det også i jeres organisation? Mangler du viden om, hvad det kan skyldes, og hvordan du får nedbragt fraværet til et passende niveau? Så vil du på dette kursus få indsigt og praksisnære redskaber, som du kan bringe med hjem og effektuere i egen organisation dagen derpå.

  • 08. maj 2018Lederweb

    Arbejdsmiljø: (Kursus) Den svære samtale om sygefravær/mistrivsel

    På alle arbejdspladser opstår der situationer, hvor lederen før eller siden må tage stilling til en situation eller problematik, som kan have konsekvenser for medarbejderens fremtidige arbejdsliv. Det kræver indsigt og rettidig omsorgsforståelse.På dette kursus klæder vi dig som leder på til at tage udfordringen op og gør dig bevidst om de kompetencer, du har i erfaringsrygsækken, når du skal sætte dig selv i spil i et ledelsesrum, der fører til…